System zarządzania konfliktem
w organizacji

Eksperci z zakresu prawa, socjologii, ekonomii, psychologii, pedagogiki oraz innych dziedzin współpracujący z Fundacją mogą przygotować i wdrożyć „uszyty na miarę” system zarządzania konfliktem dla Państwa organizacji. Poniżej przedstawiamy niektóre z
potencjalnych korzyści systemowego wykorzystania mediacji i innych metod polubownego rozwiązywania sporów w organizacji.

  1. Korzystając z mediacji jako domyślnej formy rozwiązywania sporów w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych jak w soczewce widać funkcjonowanie organizacji, poszczególnych jej departamentów, jednostek czy oddziałów w kraju i za granicą – wyrywkowy audyt wewnętrzny
  2. Właściwe usytuowanie w strukturze organizacji jednostki zajmującej się obsługą mediacji, raportującej do organów zarządzających i/lub organów nadzorujących pozwoli na zdiagnozowanie problemów we wczesnym stadium
  3. Poufność pozwala na „wyjście z twarzą” z trudnych sytuacji, umożliwia zadbanie o wizerunek organizacji oraz sprawne i dyskretne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
  4. Szansa na efektywną i konstruktywną komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną  sytuacjach kryzysowych i konfliktowych z interesariuszami, współpracownikami, kontrahentami, konsumentami czy po prostu obywatelami
  5. Ekonomika – zdecydowana oszczędność czasu i pieniędzy oraz możliwość uniknięcia bezproduktywnego i kosztownego angażowania w spory merytorycznych jednostek organizacji, różnice w szczególności widoczne w zestawieniu z postępowaniem sądowym
  6. Możliwość wypracowania skutecznych procedur i wprowadzenia zmian w organizacji bądź poszczególnych jej jednostkach, w których sytuacje konfliktowe się zdarzają lub powtarzają
  7. Kształtowanie wizerunku organizacji jako zarządzanej zgodnie zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) – koncepcji, w której przedsiębiorstwo w budowaniu swojej strategii biznesowej uwzględnia interesy społeczne, ochronę środowiska oraz relacje z różnymi grupami interesariuszy

Fundacja Ubi Concordia