Mediacja administracyjna
Mediacja znajduje również zastosowanie w postępowaniach przed organami administracji publicznej oraz sądami administracyjnymi.
Możliwe jest prowadzenie mediacji administracyjnej zarówno między stronami a organem administracji, jak i między uczestnikami postępowania administracyjnego.
Mediacje administracyjne prowadzone są z inicjatywny organu, sądu administracyjnego lub strony postępowania, a uczestnicy mediacji mają prawo wyboru mediatora.
Mediacje w sprawach administracyjnych prowadzone są z poszanowaniem najważniejszych zasad mediacji: dobrowolności i poufności mediacji oraz obowiązku bezstronności mediatora.
Celem mediacji prowadzonych w sprawach administracyjnych jest wyjaśnienie i rozważenie okoliczności faktycznych i prawnych sprawy oraz przyjęcie ustaleń co do sposobu jej załatwienia w granicach obowiązującego prawa, poprzez zawarcie ugody lub wydanie decyzji administracyjnej.
Mediacje administracyjne są prowadzone najczęściej w sprawach z zakresu prawa budowlanego, zagospodarowania przestrzennego, a także ustalenia środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia. Są szczególnie pomocne przy sprawach dotyczących dużych inwestycji prowadzonych przy udziale wielu podmiotów o różnych interesach, które wymagają uzgodnienia.
Fundacja Ubi Concordia
- ul. Józefa Bellottiego 5 lok. 76 piętro VI, 01-022 Warszawa
- biuro@ubiconcordia.pl
- + 48 22 559 94 43
- Polityka prywatności